Uczniowie klas SP oraz SPDP uczestniczyli w III etapie projektu edukacyjnego „Z językiem za pan brat”. Etap ten dotyczył powiedzeń, przysłów oraz związków frazeologicznych używanych w sytuacjach dnia codziennego. Starsi wyszukiwali je w różnorodnych źródłach oraz tworzyli wypowiedzi ustne i pisemne z właściwym użyciem poznanych zwrotów. Utrwalali znajomość powiedzeń, przysłów, związków frazeologicznych w quizach, zagadkach, rebusach, krzyżówkach i wykreślankach, które zgromadzono w formie aktywności w tzw. „Korytarzu wyzwań”. Ponadto wykonywali ćwiczenia językowe na tablicy interaktywnej. Dla chętnych przygotowane zostały potyczki ortograficzne w formie krótkiego dyktanda. Na zajęciach logopedycznych oraz rozwijających komunikowanie się prowadzone były również zabawy językowe z wykorzystaniem homonimów, palindromów, ananimów. Młodsi uczniowie natomiast ilustrowali wybrane powiedzenia i przysłowia oraz prezentowali je na gazetkach klasowych.
W ramach III etapu projektu obchodzono Światowy Dzień Poezji. Uczniowie klas SP przypomnieli sobie wybrane wiersze J. Brzechwy, J. Tuwima, A. Fredry poprzez wspólne czytanie utworów na zajęciach oraz ilustrowanie ich treści. Rozwijali kreatywność językową dzięki zabawie z planszami tematycznymi i spinnerem. Tworzyli własne historyjki z wykorzystaniem tzw. story cubes „kości opowieści”. Dużo radości sprawiły uczniom gry słowne „słowostwory”.
W niektórych klasach powstały również autorskie rymowanki, które zostaną udostępnione w szkolnej bibliotece.