REALIZACJA PROGRAMU

E-koordynator programu w SOSW : Marek Ciesielski *

Nauczycielskie zespoły samokształceniowe: 

  1. Zespół edukacji wczesnoszkolnej: nauczyciele, wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej
  2. Zspół nauczycieli SPDP
  3. Zespół nauczycieli/specjalistów prowadzących poszczególne terapie w SOSW Brzozów

SOSW Brzozów nawiązał  współpracę w ramach międzyszkolnych sieć współpracy :

  • Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rymanowie (kontakt: Pani Marzena Komska-Ciesielska)
  • Szkoła Podstawowa nr 17 w Bielsku-Białej ( kontakt: Pan Juliusz Drabiński) 

Spotkania w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli odbywają się w formie telekonferencji grupy zamkniętej poprzez portal społecznościowy www.facebook.com oraz uczestnictwo w grupach dyskusyjnych na www.doskonaleniewsieci.pl

Materiały oraz scenariusze zajęć dostępne są na stronie SOSW Brzozów (soswbrzozow.pl) w zakładce „Aktywna tablica”


 SZKOLENIA Z ZAKRESU STOSOWANIA TIK W NAUCZANIU:

  1.  ,,Multimedia w dydaktyce”
  2.  ,,Nowoczesna dydaktyka”
  3.  „Tablica Interaktywna w praktyce”

W ramach programu odbyły się zajęcia otwarte z wykorzystaniem TIK w praktycznym nauczaniu :

  1. „Zdrowy styl odżywiania się”
  2. „Kraina geograficzna: Syberia- zwierzęta , rośliny”
  3. „Olimpiada i olimpijczycy”

*e-koordynator powołany ( data powołania-wpis do książki zarządzeń )

*linki do stron:

  1. https://learningapps.org/
  2. https://doskonaleniewsieci.pl/
  3. http://soswbrzozow.pl/index.php/aktywna-tablica
  4. http://spkroczyce.szkolnastrona.pl/p,102,scenariusze-zajec
  1. Ocena wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowania nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się:

Nauczyciele podnieśli swoje kompetencje w zakresie posługiwania się oraz wykorzystywania TIK w procesie nauczania oraz pracy zespołowej, co było przede wszystkim efektem przeprowadzonych w programie szkoleń,

  • wzrosła aktywność uczniów, zaangażowanie na lekcjach, samodzielność oraz odpowiedzialność za efekty własnego uczenia się,
  • uczniowie chętnie przystępują do projektów edukacyjnych,
  • udział w programie wpływał na rozwój kompetencji twórczych uczniów, myślenie matematyczne, wnioskowanie i kojarzenie,
  • zastosowanie TIK pozwala uczniom wykorzystywać wiele zmysłów w tym samym czasie (wzrok, słuch), dzięki czemu łatwiej uczą się i zapamiętują

poznane treści,

  • nauczyciele poszerzyli bazę dydaktyczną potrzebną do pełnej realizacji

programów nauczania,

  • nastąpiła współpraca nauczycieli w zakresie doskonalenia warsztatu pracy,
  • zwiększyła się skuteczność nauczania dzięki stosowaniu przez nauczycieli metod aktywizujących oraz położenie nacisku na indywidualizację nauczania, stosowanie mapy myśli i korzystania z ćwiczeń interaktywnych,
  • nauczyciele mogli integrować treści interdyscyplinarne, uczyć korzystania z różnych źródeł informacji oraz uczyć stosowania krytycznej oceny treści informacji oferowanych przez Internet,
  • nastąpiło wzbogacenie wyposażenia szkoły w nowoczesny sprzęt komputerowy i oprogramowanie edukacyjne,
  • nastąpiło wdrożenie TIK w nauczaniu większości przedmiotów oraz zajęć pozalekcyjnych,
  • wzrósł prestiż szkół dzięki zwiększonej efektywności nauczania i kwalifikacji nauczycieli,
  • zwiększono atrakcyjność lekcji poprzez stosowanie tablic interaktywnych wraz z zestawem multimedialnym w każdej pracowni z podstawowych przedmiotów,
  • wzrosła świadomość uczniów i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz stosowania praw autorskich do treści edukacyjnych dostępnych w Internecie.
  1. Charakterystyka problemów i barier w realizacji Programu.

 Programowe

  • nieuwzględnienie w programie możliwości zakupu oprogramowania edukacyjnego,
  • brak propozycji szkoleń z konkretnych aplikacji adresowanych do nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

Ludzkie

  • zróżnicowany poziom umiejętności nauczycieli w pracy z nowoczesnym sprzętem komputerowym, umiejętności wykorzystania TIK w pracy dydaktycznej oraz zróżnicowane zaangażowanie nauczycieli w realizację projektu.