Jesteś tutaj: Start
Szanowni Państwo Rodzice, Nauczyciele, Wychowawcy i Specjaliści
Informujemy, że ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, która może zagrażać zdrowiu uczniów, nauczycieli i kadry niepedagogicznej placówki decyzją Dyrektora w porozumieniu z Organem Prowadzącym oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26 marca 2021 roku w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w dniach od 7 do 16 kwietnia 2021 roku zajęcia w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Brzozowie odbywać się będą w sposób zdalny. Z możliwości tej wyłączone na mocy rozporządzenia jest Przedszkole Specjalne, które pracować będzie w tym czasie stacjonarnie.
W związku ze zdalnym nauczaniem bardzo prosimy wszystkich nauczycieli i specjalistów o przesyłanie materiałów edukacyjnych i rewalidacyjnych do wychowawców oraz liderów poszczególnych zespołów, których prosimy o wysyłanie ich na szkolną skrzynkę e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w celu zamieszczania ich na stronie i internetowej Ośrodka w zakładce ZDALNE NAUCZANIE. Nauczycieli i specjalistów prowadzących inne formy zajęć (m.in.: ZRWI, ZRWG, WWRD) prosimy o kontakt indywidulany z rodzicami lub opiekunami dzieci. W miarę możliwości prosimy o kontakt on-line z uczniami.
Z poważaniem
Dyrekcja SOSW w Brzozowie
Wiosna to piękna pora roku wyczekiwana po długiej zimie przez wszystkie dzieci. To czas na który z utęsknieniem czekają także dorośli. To czas, kiedy chowamy czapki, rękawiczki i szaliki głęboko do szuflady i przygotowujemy się na nadejście cieplejszych, przyjemniejszych dni. Dlatego w dniach 22-26 marca w naszej szkole został przeprowadzony dla uczniów Szkoły Podstawowej tygodniowy projekt edukacyjny pod hasłem: „Tropiciele wiosny!”.
W trakcie zajęć w klasach uczniowie zdobywali wiedzę dotyczącą tej pory roku: powracających do Polski ptaków, wiosennych kwiatów, pierwszych zwiastunów wiosny. Przez cały tydzień uczniowie rozwiązywali zagadki, krzyżówki, wykonywali różne prace plastyczne dotyczące wiosny, słuchali piosenek, poszukiwali wiosny podczas spacerów i wycieczek.Na zakończenie projektu dzieci wykonały pracę plastyczną przedstawiający marzannę oraz gaik –maik.
Projekt zakończono wystawą prac plastycznych w holu budynku internatu. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i słodkie nagrody.
"Bardzo miło jest i wesoło, gdy żółty króluje w koło.
Żółty tu, żółty tam – ten kolor bardzo dobrze znam".
Mimo, że wiosna nie rozpieszcza nas pogodą w naszym Ośrodku było dziś wyjątkowo słonecznie i radośnie. A to za sprawą koloru żółtego, który dominował w strojach i dekoracjach klas. Uczniowie wysłuchali „Bajki o żółtej kredce” i rozwiązali zagadki związane z kolorem żółtym. Jako pracę plastyczną mieli wykonać żółciutkiego kurczaczka lub kaczuszkę. Żółte kurczaczki i kaczuszki kojarzą się nam z nadchodzącą Wielkanocą, która już za kilka dni. Dzisiejsza zabawa była więc doskonałym wprowadzeniem w świąteczny, wiosenny nastrój.
Uczniowie klas SP oraz SPDP uczestniczyli w III etapie projektu edukacyjnego „Z językiem za pan brat”. Etap ten dotyczył powiedzeń, przysłów oraz związków frazeologicznych używanych w sytuacjach dnia codziennego. Starsi wyszukiwali je w różnorodnych źródłach oraz tworzyli wypowiedzi ustne i pisemne z właściwym użyciem poznanych zwrotów. Utrwalali znajomość powiedzeń, przysłów, związków frazeologicznych w quizach, zagadkach, rebusach, krzyżówkach i wykreślankach, które zgromadzono w formie aktywności w tzw. „Korytarzu wyzwań”. Ponadto wykonywali ćwiczenia językowe na tablicy interaktywnej. Dla chętnych przygotowane zostały potyczki ortograficzne w formie krótkiego dyktanda. Na zajęciach logopedycznych oraz rozwijających komunikowanie się prowadzone były również zabawy językowe z wykorzystaniem homonimów, palindromów, ananimów. Młodsi uczniowie natomiast ilustrowali wybrane powiedzenia i przysłowia oraz prezentowali je na gazetkach klasowych.
W ramach III etapu projektu obchodzono Światowy Dzień Poezji. Uczniowie klas SP przypomnieli sobie wybrane wiersze J. Brzechwy, J. Tuwima, A. Fredry poprzez wspólne czytanie utworów na zajęciach oraz ilustrowanie ich treści. Rozwijali kreatywność językową dzięki zabawie z planszami tematycznymi i spinnerem. Tworzyli własne historyjki z wykorzystaniem tzw. story cubes „kości opowieści”. Dużo radości sprawiły uczniom gry słowne „słowostwory”.
W niektórych klasach powstały również autorskie rymowanki, które zostaną udostępnione w szkolnej bibliotece.